han frågade inte ens efter id


dagens jobb avklarat, jag lyckades hämta barnen från ett av (följande hittar jag på helt fritt) världens mest säkerhets-fyllda dagis.
mitt dagis där jag gick i brunflo (sörgård menar jag nu) hade vi inte ens grindar överallt.
här har dem grindar, höga staket, buskar, parkeringsvakter och en snubbe i shades som sitter i entrén och kollar id.

efter att ha sett allt detta när jag följt med mamman och hämtat barnen,
förväntade jag mig att när jag kommer själv, skulle vakterna ta mig i varsin arm och leda mig in i något slags kalt omöblerat (galna icke-föräldrar kastar möbler) förhörsrum där de har en sån stark lampa och en docka som dem slår på.

så jag måste erkänna att jag kom dit med rätt nervösa steg.
gick in genom dörren.. "hi, i'm here to pick up * & * in group *"
hade id:t klart i handen. killen tar av sig solglasögonen och säger "okay" och pekar mot avdelnings-dörren.

det var allt. okej. här hade jag stålsatt mig för en vild diskussion sen jag satte mig på bussen.


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0