don't go wasting your emotions

ärligt här nu, jag kan inte förstå varför jag inte är med på top 10 mest aktiva på blogg.se?
det måste ju ha blivit något fel där. hör du det runar?

nej men, TJA bloggön, här sitter jag med en kopp kaffe och letar recept.
har egentligen inget att skriva, men med risk för att ni där hemma ska ringa säpo (fast i lux då)
och efterlysa mig, så tänkte jag bara säga typ hej. så.. typ hej. eller kanske ett svinlångt inlägg? ..

det har varit en fin helg, en hel del svenskt. (varför bryta ett vinnande koncept)
lördag åkte jag in och träffade johäni, sandra och mathilda på stan,
jag köpte ännu ett väsentligt plagg (tröja, h&m. alltid svenskt)
spenderade den obligatoriska timmen på sephora. en foundation och lite smågrejer fick ligga i den vackra påsen.
 
efter lite planer, middag und so veiter träffades jag, S & M runt 20:30 och åkte en hpl efter knupp
där johäni mötte upp oss och ledde oss vilsna norr/värmlänningar till hennes grymt snygga hus.
(tekniskt sett hennes värdfamiljs då, men hennes snygga rum)

för första gången sen vi kom hit, hade vi filmkväll en lördag istället för att sitta på art-scene & k'ramba.
packade upp godis, chips (svenska lantchips!!) & dricka på johänis bord och tittade sen på mamma mia!
(började se på män som hatar kvinnor men vi tappade fokusen lite så vi bytte till något mindre iq-krävande.
riktigt nice kväll med riktigt nice:a tjejer. (2 värmlänningar & 2 norrlänningar. Vår skåning låg hemma och var sjuk tyvärr)

kvällen slutade med att johäni var min personliga nightrider och skjutsade mig hem till landet.
tack en miljon åttahundra gånger! (v)




(värmlänning, norrlänning
värmlänning, norrlänning)


på söndagen tog jag några promenader för mycket på väg till tåget, 
kom fram till stationen typ 15 sek innan tåget arrived, och var typ fortfarande andfådd när konduktören (heter det så? johanna vad heter det på franska?) kom. 
jag fattar aldrig ett ord vad han säger men jag kör på tyskan.
betalade med en 50 euro (börjar bli min grej) "einfach?" (look: "really? du har inget mindre möjligen?" ... "ja.."

väl framme på tågstationen hoppade jag på första bästa buss som kom,
hade kunnat hamnat på landet (HAR HÄNT) men jag tog mig till hamilius och hittade johäni och sandry.
blev en sväng på italiano, kanske inte helt oväntat ärligt talat, och sen en promenad genom stan!
och genom grund. och clausen. och upp. välbehövligt efter glassen skall nämnas.

nu orkar jag inte skriva något mer, men om ni fortfarande läser:
"from all of us here at metro news 1. have a good evening.... goodnight new york. and may the road ahead be lit with dreams and tomorrows. that are lit with dreams. also."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0