förresten

på vägen hem hade vi en väldigt djup diskussion.
vi har fortfarande inte, trots grundlig eftertanke, kommit fram till något.

ni vet denna låten man sjöng som liten. kan någon dra etymologin bakom den?

Bro bro breja
stockar och stenar
alla goda renar
ingen slipper här fram, här fram
förrän han säger sin kärastes namn, vad heter han?

Har du tagit prästens sko
prästens sko, prästens sko
har du tagit prästens sko
ja eller nej?

först och främst.
bro, bro. så långt är vi med. BREJA?
vad betyder ens breja? är det ett djur?
well. inte ens wikipedia ger mig ett svar så vi fortsätter:

according to de första raderna är vi alltså i skogen och spankulerar.
alla goda renar? nåja, vi är trots allt i skogen. okej då.
jag blir trött i huvudet av sådant här. 

i slutet slänger dem även in en totalt jävla random präst.
eller nej, en totalt random prästs SKO. ptchaaaaoooo.
 (that's his head exploding, citerat jakob harper)

alla förslag på "låtens" eventuella innebörd mottages.

klockan är 02:47, min lillebror gör oboy och jag säger godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Men åh. Det är ju superenkelt. Man har snott prästens sko och då blir tomten sur så han skickar alla sina goda renar efter en för att hämta tillbaka skon, men renarna är inte så goda som dom påstår, för dom mobbar en och tvingar en att säga vem man är kär i.

Sens-moralen är att man ska inte sno grejjer för då får man inga julklappar.. Fattaru'väl? ;D

2009-02-05 @ 12:06:19
URL: http://bewareofthebunny.blogg.se/
Postat av: twin

hahahah ja sjunger fortfarande på den och blir lika förvånad varje gång man kommer till "har du tagit prästens sko" ja gillar däremot förklaringen av ellie :P haha men still.. it makes no sence!!

2009-02-05 @ 15:57:49
URL: http://mariiap.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej IGEN! Jo, det var lite svårt att få tag på familjen på au pair-sidan, eftersom det verkar vara många som skriver till dem. Därför undrar jag om jag kan kontakta den på något annat sätt, mail kanske? Gud, förlåt för att jag tjatar!! Men det är så viktigt för mig att hamna 'rätt'. Och att de är tysktalande är guld värt för mig. Hoppas du kan hjälpa mig IGEN...sen ska jag inte skriva mer, haha!! Sorry! Och TACK! :)

2009-02-05 @ 17:15:35
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: Linnéa

HAHAHAH jag dör! Det här är Angelica när hon är som bäst ! :)

2009-02-05 @ 18:22:16
URL: http://keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: Gisela

HAHA jag älskar sättet du skriver på. Men hey, saknar du inte "dina" barn? Jag håller på att dö av saknad här nämligen. :(

2009-02-05 @ 23:41:26
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0