tingaling!

imorse runt 11.47 satte jag mig i marias bil (mary vid ratten och angie till höger)
vi åkte dirre och köpte gummibåtar och sen vidare till önsjön.
eftersom vi är härdade norrlänningar köpte vi varken pump ELLER åror. viktig notis liksom.

efter att ha ägnat typ 45 minuter (okej, typ 10) till att blåsa upp båtarNa^ plöjde vi ner typ 50 barnfamiljer på väg ner till vattnet, och höjdhoppade ner i båtarna. JA. VERKLIGEN. höjdhoppade är verbet jag sökte. 
vi testade lite olika tekniker för att inte få vatten i båten, vilket gick SÅDÄR tills jag kom på just idén att liksom..
hur förklarar man. limbo-hoppa och landa I båten. ("i:et" i den förra meningen är i fetstil, men det hade lite effekt ser jag. nu fattar ni) 

tog oss ut till mitten av sjön (FYI hade vi fortfarande inga åror. nämnde det tidigare men det är en viktigt note)
anyways, vi flöt omkring där i någon timme tills jag lyckades volta baklänges ner i sjön.
båten landade ÖVER MIG och jag trodde någon fisk skulle bita mig. (marias fel. hon hade precis berättat om gäddor)
efter det tog det kanske 20 minuter innan jag kom upp i båten, vi var MITT på sjön = typ 6 meter djupt.
(ta de flesta mått jag skriver med en nypa salt. jag är överdrivarN 2.0)

nu sitter jag i alla fall hemma på en fredagkväll, min sista fredagskväll i sverige på länge.
jag hostar och jag har bränt mig på kinderna och i princip hela resten av kroppen. 
lyssnar dessutom på snook, vilket var pretty much 2 år sen sist känns det som. 

nej, nu ska jag lira the sims 3 lite och sen somna till himym. det har samma effekt på mig som en sån där spel-grej har på småbarn. inte för att det är dåligt utan för att det är liksom.. hemma. jag känner alla karaktärer bara. 

damn vad långt jag skrev helt plötsligt, outta nowhere egentligen. tänkte bara skriva tja. 
så: tja!

 

Kommentarer
Postat av: maria

ååh va fint :D haha eller?

2009-08-09 @ 19:17:19
URL: http://mariiap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0