förresten, ni kan få lite bilder från helgen

lördagen åkte jag in till stan och träffade en karlstads-tjej som flyttade ner till lux i söndags.
Johanna heter hon, och vi gick på stan i 6 timmar (eller var det mer, haha?)
lite för många shoppingpåsar och en STÖRT god våffla med jordgubbar senare var dagen slut! 
Måste även nämna att det var typ 50 grader varmt. det är viktiga fakta när det är 9 grader i öset. 
 

1. Johanna framför dalen! (jag lyckades få med både "slottet" och bron, trots solen i ögonen)
2. våfflan. ska nämnas att det tog en kvart att lista ut hur fan man bär sig åt för att äta den. och sen att komma på vad bestick heter på franska.
3. my latest purchases.
- - -

Söndagen:

På söndagen tog jag tåget till stan och träffade en annan tjej som bor här nere, Sandra.
Vi gick från tågstationen dirre till chi-chi's som är min favoritrestaurang och åt lunch.
När vi satt och åt kom vi på att, hey, är inte tivolit öppet idag? så vi smsade johanna och mötte upp henne på tivolit.
Innan vi hittade henne invigde vi med en berg-o-dalbana.. nej jag tänker inte ens försöka beskriva detta tivolit.
Tänk er yran-tivolit gånger typ.. 7. Med Två berg och dalbanor, FRITTFALL, den där bollen som skjuts upp, osv.
Detta är alltså OCKSÅ ett sånt tivoli som dem bygger upp på en parkering, och som bara står där 3 veckor.

haha, jag blir för excited när jag ska försöka förklara, så jag kör lite bilder istället.
Vi åkte however typ alla coola karuseller. Inkl. frittfall, som åkte upp och ner typ 7 ggr.
Avrundade dagen med glass på en italiensk glassbar. Ja, se bild helt enkelt.





Det var nog alla bilder som är godkända av alla, haha. Sista är rätt intern "jag hänger med"

Idag har jag however varit på IKEA i belgien med mamman och 2 av barnen. Ätit swedish meatballs och allt.
Imorgon blir det jobb och sen ska jag möta upp sandra, johanna och cindy på Hamilius och hänga på tivolit!
Man får passa på så länge shobba-shobba är här liksom. (tivolit heter något med shouberfouer.. men nja)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, ja, minst 6 timmar var det i alla fall ;D Jag ser fram emot att vi gör om det snart, helst redan i helgen! (fatta vad mycket pengar vi kommer ha gjort över med efter ett år här! ;D) Kram :)

2009-08-28 @ 01:14:07
URL: http://johannailuxemburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0