jag ser livet från en annan vinkel nu kan man säga

tror inte jag berättade att jag var nära döden för några dagar sen. verkligen.
jag stod och väntade på bussen i min ensamhet. en pappa med en barnvagn stod lite längre bort.
det blåste lite, som det alltid gör i östersund.

helt plötsligt kommer 3 (tre!!!) rådjur flanerandes på andra sidan gatan.
(vänta, måste tänka ut hur jag ska förklara detta utan att skåningar, gisela ta åt dig, ska tro att jag bor i pajala)
nä jag vet inte hur jag ska lyckas, så ni är välkomna med norrlännings-skämt i kommentarsfältet.

jag trodde hur som helst verkligen att jag skulle dö. där och då.
drog iväg ett sms till maria så hon visste varför jag inte kom, ifall jag inte kom fram, utan dog där.
fick svar efter typ 1 minut, svaret var kanske inte helt förstående för min dödsångest men löd:

"angelica jordahl fick, 19 år gammal, skylten nerplockad av rådjur på frösön. det är en tragisk dag för oss alla."


Kommentarer
Postat av: Gisela

Hm. Vart ligger Pajala? Haha. Ne men rådjur finns det här med. Man tänker mer tt det finns renar hos er! hahah

2009-04-04 @ 13:17:45
URL: http://giselaa.devote.se
Postat av: maria

hahaha ja du jag gick direkt till fonus och plocka ut gravstenen..

2009-04-04 @ 22:21:29
URL: http://mariiap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0