we're still here.. that's a good thing.

jaha. det där mini-big-bang verkade fungera? jag är inte sa insatt men jag förutsätter att dom inte var ute efter att jorden skulle äta upp sig själv inifran. för isafall är jag rätt säker pa att det misslyckades. eller vad vet jag, det kanske bara är tyskland pa hela jorden som fortfarande finns. finns ni kvar, sverige?

de senaste tre dagarna har det varit sjukt varmt och fuktigt här. älskart'. det är sa varmt som det blir typ 3 dagar pa 10 ar i sverige. okej, jag bor i norrland sa det varmaste det nagonsin blir är minus 8, men ni förstar vad jag menar.. galet. idag har vi varit i ett shoppingmall med hostmum, bebisen och 1-aringen. är det bara jag som helt plötsligt älskar hösten just pga alla höstkläder? dock far det gärna vara sommar ett tag till. är det förresten nagon mer än jag som har försökt titta pa skor med en 1-aring i vagnen? ett tips: just don't even try. han sparkade av sig sina egna skor och började skrika "shoe" fast pa hans egna bebissprak. han säger HNGGUUU genom näsan. sen fick jag glatt sitta och ge honom tant-skor i en halvtimme som han provade (satte pa foten, klappade händerna och skrek HNGUU)

idag var förresten första gangen jag behövde ta i pa skarpen at 3-aringen. jag sa at honom 3 ganger att ga upp till sitt rum eftersom det var naptime. han sa nej (okej, "nein" och "no") och sen bet han mig i benet. sa jag lyfte upp honom och bärde honom till sitt rum. jag tänkte inte ens, för hade jag gjort det hade jag insett att det är omöjligt att bära en sprattlande, skrikande 3-aring genom ett helt hus och upp för tva trappor. men det kom jag inte pa förrän jag var framme i hans rum och satte honom i sängen och gick ut. haha vi far se om han fortfarande hatar mig när han vaknar. hostmum var i alla fall nöjd.  

ikväll är det dags för tyskalektion 2, jag och hostmum gjorde min homework igarkväll sa nu kan jag lite mer. problemet är att jag inte ens kan nagra ord, och pa coursen gar vi igenom t.e.x hur meningar byggs upp, vad man sätter innan ett ord (der/die/das) haha. aaaah jag är sämst. vill verkligen första men det är sjukt svart. dessutom kan jag inte säga rrrrrrrrrrrrrrrrrrr (skanska nivet. som idol-ola) eftersom jag är norrlänning. hö-hö. tur att läraren är bäst och hela tiden förklarar som om jag vore lite retarded. 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0