three words: anger management

okej, nu tänkte jag dra ett riktigt blogginlägg eftersom det är ny vecka och allt. dock känns det segt att blogga eftersom jag har 0 saker att säga. det känns som jag har pluggat 24/7 de senaste dagarna, och bättre verkar det inte bli före jul direkt. har precis lagt upp ett planeringsschema på athena (skol-sidan) så nu är nog lärarna nöjda med mig. det skulle vara bra om någon var det för jag är inte särskilt nöjd själv. kommer inte ha en lugn stund förrän vecka 51. nice nice nice. visst, jag har bara 1 eller 2 inlämningsuppgifter per vecka, men försök få in det när jag jobbar 8-19 varje dag plus har tyskalektioner varannan dag mellan 20-22. det blir tufft men värt det. och jag kommer klara det. och vid jul är jag klar med psykologi A, matte A och engelska A. fyfan vad jag längtar!

idag tog jag och hostmum en tripp till the mall med 1-åringen och bebisen. var där ca 1 timme och sen åkte vi och köpte vatten på vägen hem. (det är en sak som är as annorlunda mot för i sverige. i den här familjen köper de 3 backar med kolsyrat vatten och 3 backar med vanligt vatten på flaska i veckan, och sen när vi har druckit upp det, åker man till speciella affärer där man lämnar in tomflaskorna och får nya backar igen. och betalar såklart. tror vi dricker vatten för typ.. 400 kr i månaden eller något. och då är det inte ens något fel på vattnet i kranen) 

nu sover barnen och hostmum och jag pluggar. fick ledigt nu fram till 19 ikväll för att plugga, så nu ska jag nog hinna klart med denna veckans planering. kanske börja på nästa veckas också. hostdad jobbar sent ikväll så jag och hostmum ska äta zucchini-maten som vi alltid äter när han är borta. huuur gott som helst. typ zucchini, tomatsås och någon ost (ni vet såna i fyrkanter som jag aldrig har gillat men som jag nu börjat bli galen i. vi kallar det en arbetsskada) med ris :) yummiii..

idag slog det mig förresten att när jag åker härifrån nästa sommar, kommer 1-åringen att vara 2 år och 3 månader och min lilla 3-åring kommer nästan vara 4 :( buhuuu. och tänk bebisen. nästan ett helt år då.

back to work.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0