nattblogg

fyfan vad jag egentligen borde sova nu, kommer grina när väckarklockan ringer imorgon. det var en sak att sova 2 timmar per dygn när jag gick i skolan, men nu maste jag se efter en självmordsbenägen 1aring hela morgonen. kaffe, kaffe, kaffe. dessutom kan jag inte vila imorgon när barnen sover pa dagen eftersom jag maste plugga. verkligen maste. dessutom tror jag att datorn borde komma imorgon, annars ringer jag reinfeldt och ber han dra in socialbidragen för tyska postarbetare. jag känner i själen hur mycket reinfeldt har att göra med den tyska posten. typ 0,006%.

idag (igar alltsa) eftermiddag akte vi till hostmums farmor i niederzissen. det är en skitfin pytteliten by medtyp 120 invanare. farmorn är väl runt 90 ar gammal, vilket betyder att hon inte pratar ett ord engelska. dessutom glömmer hon att jag inte pratar ett ord tyska (kan nog ocksa ha nagot med aldern att göra misstänker jag) och när hon väl kommer pa det, verkar hon tro att ju mer hon artikulerar, ju mer förstar jag. nej men hon är faktiskt jättesöt och bakar tigerkaka 24/7.  henne gillar vi! höll pa att börja grata ocksa eftersom farmorn har en hund som har lika ögon som timmi, min hund hemma i övik. jag fick ta med mig barnen ut pa garden och undvika hunden hela tiden för jag vill ju inte att dom ska tro att jag är konstig. börja grata över en hund. da börjar dom väl leta en ny au-pair lite snabbt, haha.

jaja, sen akte vi "hem" och nattade barnen och at middag. efter det  (runt 21) städade jag undan och gick direkt ner pa rummet (är heeeelt slut idag av nagon konstig anledning) och här har jag legat sen dess, med datorn i knät. borde nog sova nu som sagt. ska bara se ett avsnitt 2 and a half men först.

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0