hallelelulja

idag när jag stod och gjorde lunch at barnen knackade det pa dörren. eftersom klockan var runt 12 sa visste jag att det kunde vara paketet med datorn, och sprang och öppnade. inte förrän jag 2 minuter senare stängde dörren med paketet i handen slog det mig att, fan, jag kanske förstar tyska enda. litegrann at minstone. tillräckligt för att ta emot ett paket i alla fall, vilket jag inte kunde innan jag kom hit. jag brukar undvika att öppna dörren just pga spraket.

sa: datorn har kommit. den är sjukt liten och söt, perfekt att ha pa resor och sant. hihi. ska bara be host-dad att fixa internetet pa den eftersom jag inte vet lösenordet till tradlösa här. sa jag sitter med den stora laptopen nu som känns as klumpig i jämförelse. lilla datorn väger 1 kg, och är en exakt samma som calle schulman har, haha.

dagen i korthet:
vaknade
barnvaktade sovande bebis medans resten akte till skola och jobb. (hostmum tog 1-aringen med sig för att skjutsa dem)
akte och köpte skor till 3-aringen
gick och handlade med 1-aringen
lunchtime (naptime för barnen, pluggtime för en dödstrött au-pair. fipplade lite med ny-datorn)
barnen vaknade av att deras mormor och morfar kom hit.
jag fick resten av dagen ledigt. tack gud!

nu ikväll har jag och host-mum möblerat om nere i "källaren" och flyttat mina prylar in i det stora rummet. i helgen ska jag fa ett eget tv-rum i rummet intill. :)

puss godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0