friday night

så var ennu en vecka över. kan ni fatta att jag snart varit här i 5 veckor? inte jag. imorgon är jag ledig, skulle egentligen till köln med några au-pairer i düsseldorf men det verkar inte bli något. så vi får se vad som händer. jag skulle vilja shoppa men helst inte ensam plus att jag har typ 20£ kvar. som tur är får jag pengar på måndag igen. får 250 euro varannan vecka nu så jag överlever nog.

nu har jag nyss sett på en film med hostmum och hostdad och ätit glass. vet ni? jag trodde GB-glass bara fanns i sverige, men här finns exakt samma glass bara det att märket heter annorlunda. Lagnese eller något? coolt tycker jag. nu ska jag snart gå ner på mitt rum och se idolavsnitten jag missat. alltså alla. tv4 anytime i mitt hjärta för evigt.

godnatt & sånt
- - -

3-åringen är rastlös och får för sig att han ska dansa lite. han letar efter sina gympa-skor (typ som strumpor fast med gummi under)

3-åringen: - where are my balett-shoes, mamaa?
hostmum: - look around the frontdoor..
hostdad: - hey, those are not balett-shoes!! those are cool athletic-exercising-shoes!!

lite senare, 3-åringen och 1-åringen dansar och snurrar, hostmum visar dem hur balett-dansare håller händerna ovanför huvudet när dom snurrar, och båda gör likadant.


3-åringen: papa, ich bin eine balleriiiiiiiiina.
hostdad:  no you are a big athletic man!
3-åringen: ICH BIN EINE BALLERINAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
hostdad: *suck* look what you are doing to my sons. (till hostmum)
hostmum: i just teach them how to dance nicely..
hostdad: yeah, and how to start liking other boys






Kommentarer
Postat av: Ellie

Haha fan vad skön familj du bor hos! :)

2008-09-12 @ 22:33:31
URL: http://bewareofthebunny.blogg.se/
Postat av: Gisela

Asså vi får fan bestämma träff i Köln någon gång. Dock svinigt dyrt för mig att åka dit men vafan du verkar skön! Sorry för mitt raggande över nätet.. men ett år som au pair och man är van vid det!

Säg till någon helg du kan så drar vi ut i Köln!

2008-09-12 @ 22:58:43
URL: http://giselaa.devote.se
Postat av: Emelie

Kan du se på idolavsnitten på tv4anytime? Jag har också det, men jag kan inte kolla på idolavsnitten, för det står att det inte fungerar i mitt område!!?

2008-09-13 @ 08:37:14
URL: http://eemmelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0