well, bite me.

i morse vaknade jag av att hostmum knackade pa dörren. jag trodde jag hade försovit mig och flög upp. var nog uppe pa övervaningen pa 8 sek. max. klockan var 07.40 (jag hade ställt klockan pa 07.50 eftersom jag är en trött au-pair. 10 minuter är perfekt att kliva upp, göra sig i ordning och ga upp för trappen) och hostmum skulle till doktorn, 3-aringen till skolan och hostdad till jobbet. kvar blev jag med en skrikande 1-aring som grät som om jag försökte döda honom. om och om igen: "maaaaaaaamaaa" det högsta han kunde. i en halvtimme. hade jag haft en dator just da hade jag antagligen bokat en flygbiljett hem. men eftersom jag är en bra au-pair (naja) skärde jag nagra äppelbitar med ena handen samtidigt som jag höll en galen 1-aring i andra, tog ett paket juice, satte honom i vagnen, spände fast honom, gav honom en leksaksbil och gick pa en 2 timmar och 45 minuters promenad. sa less var jag. dessutom regnade det.

när vi kom hem lekte vi lite innan 1-aringen bestämde sig för att kissa. pa sig. iaf, hostmum kom hem typ 40 minuter senare, akte och hämtade 3-aringen medans jag lagade lunch at dem och barnvaktade bebisen. som självklart skrek. ni kan inte fatta vilken huvudvärk jag hade. sen kommer 3-aringen hem. det första han säger är:

- go away, i don't like you today!!!

AAAAAAAAHHHHH. fy fan. jag ville skrika: I DON'T CARE, du är 3 ar och jag vill bara att du ska äta och sen ga och lägga dig. men jag sa ingenting, bad honom bara sätta sig vid bordet och äta.

nu sover dom sa jag ska ga upp och duscha, och sen plugga lite. och dricka hemmagjord latte av starbucks-kaffet hostdad köpte hem här om dagen. mmmmmmmmmmmmmm 



Kommentarer
Postat av: Gisela

Känner igen detdär! "Du är inte min kompis idag!". E inte föräldarna i närheten blri jag lika löjlig och svarar typ; " Vill endå inte va din kompis!" Haha. Men man blir irriterad ibland asså,

2008-09-12 @ 17:39:53
URL: http://giselaa.devote.se
Postat av: Louise

Haha, ja inte tror jag vi bor långt ifrån varandra iallafall. Det vore jätte kul om vi kunde hitta på något någon dag. Flickan jag tar hand om går i skolan 08.50 - 15.15 så mellan den tiden har jag ledig tid och sen på kvällarna från 20 då hon gått och lagt sig (om föräldrarna är hemma det vill säga). Den här helgen är jag helt ensam med tjejen för mamman och pappan är och hälsar på vänner i Spanien. Annars är jag ledig på helgerna, mitt på dagen och på kvällarna som sagt efter 8. Du då?

2008-09-12 @ 18:51:46
URL: http://tietjens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0