ååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

haha, nu bloggar jag från min mini-laptop.(svenskt tangentbord: ååååååå)  jag har inte lyckats få till det trådlösa internet förut, men nu frågade jag hostdad efter middagen. han skrattade åt datorn  och sa att den var tjejig, haha. as-liten, blank och vit.  men det tog honom max 15 sekunder att fixa det jag inte lyckats med på 2 veckor. sen sa han att jag fortfarande är welcome to use the other laptop if i want to. så nu har jag två på mitt rum. det är nice. lite för nice kanske. just nu ligger jag och ser på 2 and a half men på den stora laptopen medans jag har den lilla i knät och bloggar.

kom precis hem från germancoursen också, det gick ganska dåligt. jag blir irriterad på de andra för att dom är as-tröga. okej, dom kan fler ord än jag kan, men vad hjälper det när man har 0,8 i iq? t.e.x en övning i förra hemläxan var: "vilket ord passar inte in: blåögd - svarthårig - ung - långhårig" (såklart på tyska) och alla svarar fel?! jag var den enda som hade rätt, och jag försökte så gott jag kunde att förklara för dom andra WARUM det är så, eftersom läraren också tyckte att dom var retarded. dessutom blir jag as irriterad på mig själv när det är något jag inte kan! jag brukar ha as lätt för språk. fan vad dålig jag är. fast det går bättre och bättre. jag förstår ju det mesta nu, även om jag verkligen inte kan prata.

nu ska jag läsa mina favoritbloggar (typ 30 stycken utan överdrift) och se några avsnitt 2 and a half men!

guten nacht (ingen aning om stavningen)

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha, jag bor faktiskt också precis vid Bad Godesberg. Precis mellan Bad Godesberg och Lanedorf (tror jag det stavas?).

2008-09-12 @ 10:17:23
URL: http://tietjens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0