tisdag 28 oktober

fan vilken chock jag fick då jag skrev datumet i rubriken. 28 oktober? jag kom ju nyss hit och då var det 11 augusti. tiden bara rinner iväg, och innan jag vet ordet av det kommer det vara sommar och jag sitter på planet hem till sverige. jag vet inte varför jag går runt och tänker så mycket på det. hela tiden bara "detta är kanske sista gången någonsin jag går i den här parken när löven fortfarande sitter på träden. för nästa sommar är jag inte här." kan jag inte bara ta vara på tiden jag är här istället? jag är lite som hostmum, här om dagen stod hon och tittade i ett fotoalbum och ba "look how small they were.." och hostdad var tvungen att be henne sluta. "we are right here, D."

I alla fall.. i morse efter hostmum hade skjutsat hostdad till tåget kom hon tillbaka och hämtade mig och barnen, vi skulle åka till en skoaffär. på vägen dit stannar vi vid ett rödljus, och helt plötsligt knackar någon som en galning på bilrutan - hostdad. han hade glömt mobilen och nycklarna så han tog en taxi hem igen. han betalade taxin och eftersom bilen är fullproppad med barnstolar klev jag ut och väntade i stan medans de åkte hem jättesnabbt och hämtade hans grejer. de kom tillbaka, och jag och hostmum fick sitta i samma stol på vägen till tågstationen pga platsbristen jag nämnde, haha.

det slutade i alla fall med att hostdad körde vilse på vägen dit och kom till stationen precis när tåget rullade iväg, och han fick sitta och vänta 40 minuter. jag, hostmum, 1-åringen och bebisen åkte vidare till skoaffären i alla fall, och sen åkte vi till huset där vi gjorde lunch och nu sover barnen.

i eftermiddag ska vi göra ännu ett försök på badhuset, barnen älskade det så det blir säkert bra. efter det har jag tyskalektion vilket kommer gå åt helvete som vanligt. och då är jag endå positiv.
- - -

på väg till tågstationen i morse
, hostdad kör bilen och vi sitter bredvid.
hostmum: turn here, the other street is closed..
hostdad fortsätter köra. vägen är stängd.
hostdad:
hey, the street is closed, where do i go now?
hostmum: i told you the street was closed, that was why you got lost the last time!
hostdad:
no, i got lost the last time cause i'm an idiot. that's why.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0