omeLÄTT.. BITE ME.

jaha, stört hungrig går jag upp till köket. tar fram en skål, knäcker i två ägg samtidigt som jag inser att jag underskattat lättheten i att göra omelett. försöker minnas hur jag och mamma gjorde i somras när de blev as goda.. går inte. utan en aning om hur mycket jag ska ta häller jag i lite mjölk och vispar det. ser as bra ut. tar i lite salt, sträcker mig efter peppar - och välter hela skiten över köksgolvet.

jaha, as arg och as hungrig torkar jag upp det.. tar fram ett nytt ägg och gör om smeten. häller den i stekpannan och går och letar nåt att ha som fyllning. så ser jag att endast mittendelen av plattan är på, och att därför bara mittendelen av omeletten är klar. funderar lite på m jag blev tappad som liten och kommer fram till att jag ska hälla över den oklara smeten i en skål och göra två omeletter. precis när jag hällt nästan all smet så glider den färdiga omeletten ner i skålen också. DÖ.

jag gav upp, rörde om och nu sitter jag här och äter äggröra med skinkbitar i. som jag inte ens orkade skära pga arghet, så jag rev dem i as fula bitar. ser ut som en 9-åring har lagat detta. mamma du skulle vara stolt om du såg det, haha!

fyfan asså, vi får se om jag uppdaterar när jag lugnat ner mig. au revoir!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ett matinlägg=)

2008-10-10 @ 02:13:37
Postat av: twin

jag är stolt :)

2008-10-11 @ 22:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0