mittwoch

eftersom jag började bli sjuk igår, hade hosta, feber och kände mig yr på kvällen, gick jag ner på rummet direkt när jag slutade. hostmum frågade om jag var okej och när jag sa att jag bara kände mig lite trött och förkyld kom hon ner med en fet burk med medicin mot förkylning. tog en tablett och gick och la mig och tog det lugnt hela kvällen.

imorse när jag vaknade hade jag huvudvärk som bara dunkade, ont i halsen plus att det ringde i öronen (heter det så?) men jag är au-pair och då kan man inte vara sjuk. det fungerar inte eftersom det inte finns någon som kan jobba istället för mig. så jag spolade ansiktet i kallt vatten för att piggna till lite, gick till tvättstugan, hämtade en tvättkorg och gick upp. när jag skulle göra müsli till barnen kom hostmum in och bara tittade på mig. jag förstod ingenting tills jag insåg att jag precis hällt müsli på en platt tallrik. vaken tjej liksom. inte okej. hon la handen på min panna, gick till medicinskåpet och gav mig två nya burkar med medicin och skickade ner mig på rummet. så här har jag legat hela dagen och frusit och tittat på TAAHM. jag är stört hungrig men varken orkar gå upp och hämta något att äta, eller kan äta pga halsen. hostmum och niclas tog med sig barnen till hostmums mamma och dem kommer hem ikväll.

nu ska jag lägga mig ner igen, mitt internet funkar bara i halva rummet av någon anledning och då måste jag sitta upp i sängen för att det ska fungera. hejdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0