hade the sims varit verklighet hade min plupp varit röd nu

20 minuter efter förra inlägget packade vi in oss i bilen och åkte mot niederzissen. vi fastnar såklart i bilkö vilket är irriterande i sig, men efter att ha kommit 15 meter på 45 minuter vill man ju bara döda the navigator system då det med hånfull röst berättar att om ca 20 km står trafiken stilla. that's it - vi vände hem igen.

jag packade min väska med festis och frukt, satte barnen i dubbelvagnen och rullade iväg mot stora lekplatsen igen. sjukt trött som vanligt (the fabulous life of an au-pair tar på krafterna) så jag köpte med mig en latte på vägen. jag behövdei nte ens beställa, killen i kassan hade redan börjat göra i ordning den då jag kom innanför dörren. jag kanske borde byta ställe nu ett tag. gick vidare, denna gång var det hur mycket folk som helst på lekplatsen. som vanligt tror några av de andra mammorna att barnen är mina, på gott och ont. de flesta är lite snällare bara för att jag är så himla duktig som tar hand om två barn helt ensam, men det är en tant som alltid tittar på mig med en blick som säger "njaaa, lite för ung för att ha två barn ditt oansvariga svin. gå och dö"

var i alla fall på lekplatsen några timmar och nu är jag så trött och sliten så jag skulle kunna somna as we speak. men det ska jag inte. planerar att göra fruktsallad om någon timme, baföratt liksom. men vi får se om jag är vaken.

9 dagar gisela! haha

Kommentarer
Postat av: Gisela

RÄTTA TAKTER!

2008-10-22 @ 21:17:58
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0