guten abend

jag har verkligen inte varit på humör idag. dock dragit på fetsmajlet inför familjen, man vill ju inte verka tråkig liksom. på eftermiddagen gick det dock lite sämre. jag vaktade 1- och 3-åringen medans hostmum var hos doktorn med bebisen. jag och 3-åringen lekte med playdo medans 1-åringen sov. förstår ni hur uttröttande en 3-åring är? pratar konstant! jag ville skrika åt honom att hålla käften en stund, men det är ju inte hans fel att min toleransnivå var ovanligt låg idag. han lyckades i alla fall klämma fingret i en dörr efter ett tag, så sen blev han lite lugnare.

förresten är han rätt rolig ibland, min lilla 3-åring. jag skulle vilja se vad som försiggår i hans huvud. vi var i lekparken i eftermiddags och 1-åringen lekte med en traktor som 3-åringen ville ha. 1-åringen höll den i ett bestämt grepp och skrek "NEEIN"

3-åringen:
"we have to share.... like jesus!"


lite senare på väg hem från lekplatsen, jag gav dem en varsin leksakstraktor att hålla i på vägen hem.

3-åringen:
"i want to play with both.... and jeeeesus"
jag: "what?! do you want to play with jesus?"
3-åringen:
"no. he is not a very nice man."

fick förresten kameran idag, så jag tog lite bilder på vår promenad. dock inte så många eftersom batteriet inte var fulladdat. ska bara äta lite lasagne och sen slänga upp dem här.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Gisela

mm man pallar nte när de pratar hela tiden. Marie haller ALDRIG tyst. Jag lyssnar inte längre. Svarar ba: mm , ja, ne, ok. haha.

JAAAAAA BIDLER!

2008-10-02 @ 20:16:23
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0