Grandma says you're a bitter disappointment

well, detta blev en jobbig eftermiddag. runt 17 bestämde jag mig för att testa att hitta en ny (och bättre) cykelväg till Bad Godesberg. det tar ju trots allt typ 4-5 minuter att cykla den vanliga, pa tok för länge hehe. sa jag tänkte prova vägen längs rhein, jag hade sett en skylt där det stod "BG mitte 1,3 km" sa jag började cykla at det hallet. efter typ 20 minuters cyklande kom det en skylt som pekade BAKAT där det stod "BG mitte 3,4 km" well, bite me. jag hade cyklat för langt. okej jag erkänner att jag har ingen som helst tidsuppfattning men jag borde kanske känt pa mig att jag cyklade en stund för länge liksom. sa jag vände och började cykla tillbaka. efter ett tag är jag framme i BG och ska precis lasa fast cykeln i en stolpe da en kille kommer fram och säger nat pa tyska. jag förklarar snällt att jag inte talar tyska och da börjar han prata hackig tysk-engelska med mig istället:

- "i met you in plittersdorf and i think you look beautiful, so...i just.... wanted to ask if i could invite you to drink some coffe?"

okej, för det första. jag BOR i plittersdorf. han har alltsa cyklat efter mig först 20 minuter i fel riktning, och sedan vänt igen? seems kinda weird to me. för det andra var han typ 30? jag avböjde (ah okej, jag sa att jag var pa väg för att träffa min pojkvän haha) och skyndade mig iväg runt hörnet. gick in pa ett café och köpte med mig en latte macchiato (man kan inte fa en god vanlig latte här alltsa. hatart') och sen gick jag runt i typ en timme pa stan. köpte massa onödiga smasaker som vanligt. bomullspads, en harinpackning, handkräm osv.. för pengar jag borde ha sparat till imorgon egentligen. well. what to do liksom..

nu ska jag ladda ner en film och plugga engelska. guten nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0