guten morgen

klockan är 11:31 och jag har inte börjat jobba ännu. jag klev upp som vanligt och förberedde mig på att börja klockan 8. kommer upp på övervåningen, tar på 1-åringen skor och jacka och sätter honom i bilen eftersom H alltid tar med sig honom  då hon skjutsar 3-åringen till skolan. efter det då? fanns inte allt för mycket att göra eftersom bebisen sov i vagnen. gjorde kaffe och satte mig med matteböckerna vid köksbordet. efter 45 minuter kom 1-åringen och H hem, och tio minuter senare stod H's mamma i dörren och där rök mina jobbtimmar på morgonen. de lekte i vardagsrummet med 1-åringen, bebisen sov och jag satt i köket och pluggade.

här sitter jag fortfarande. i köket. med matteböckerna. det är skönt att jag inte får timlön kan jag ju lugnt säga.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0