ett

hej alla. jag råkade radera alla inlägg och tänkte börja om med att berätta om mig själv så kortfattat som möjligt.

jag heter alltså angelica jordahl, och jag är en 18-årig norrlänning som är uppväxt i östersund men numera bor lite närmare havet. dock fortfarande i norrland. jag har spelat hockey sen jag var ca 6år, och jag avgudar lars winnerbäck (som jag gjort sen jag var typ 11, haha)

jag fyllde 18 i mars, och det var ungefär då jag började oroa mig för framtiden på allvar, kanske lite för mycket. jag har under flera år varit säker på att jag inte tänker bo kvar i norrland (eller kanske ens i sverige) i framtiden, men det var då en vän till mig sa "men så säger alla, en dag är man 35 och inser att man fortfarande bor här" som jag verkligen bestämde mig.

någon dag senare satt jag vid datorn och mailade med en familj från tyskland (tysk mamma och amerikansk pappa) de letade en au-pair och trots att jag inte kan ett ord tyska kunde jag inte tacka nej. och så var det bestämt.

den 11e augusti sitter jag på flyget mot bonn/köln airport där jag hämtas upp av en familj som består av mina hostparents (26 & 29år), två pojkar på 1 och 3 år och deras nyfödda lillebror/lillasyster. eftersom pappan i familjen är amerikansk talar familjen flytande engelska, och 3åringen går i ett internationellt dagis.  

jag har gått 1,5 år på barn-och-fritidsprogrammet i östersund, men pluggar nu samhälle på distans via internet (korrespondensgymnasiet i torsås) vilket jag alltså även kommer att göra under mitt år i tyskland. jag kommer även läsa tyskakurser på plats.

that's all. puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0