onsdag

i morse klockan 10 akte jag, hostmum och bebisen till stan och anmälde mig som deras au-pair. sa nu är jag (jag citerar) "a german inhabitant" som killen pa anmälningsstället sa vackert uttryckte det. a german inhabitant who doesn't speak a word german. men det är ju trots allt inte hela världen. efter vi hade varit där akte vi till the grocerystore och handlade. en jävligt sjuk grej som jag aldrig sett i sverige (kan bero pa att det inte finns) är att här kan man handla alkohol i mataffärerna. och över hela stan finns det stora reklamskyltar för t.e.x. cigaretter och sprit. tror inte jag sett det i sverige sen -98 eller nagot.

just nu har jag egentligen some time off men eftersom hostmum är pa massageterapi sitter jag här med laptopen i knät och barnvaktar en sovande 1-aring och en 3-aring som är sa inne i tv-programmet han ser att han inte skulle märka om huset brann ner. saaa det är inte direkt hard work.

idag kommer hostdad hem ocksa, sa vi far nog eftermiddagen off tror jag/hoppas jag. i sa fall blir det nog shopping i lilla bad godesberg, eller kanske bonn om vi orkar (det är as jobbigt. maste sitta i en tunnelbana i 9 minuter)

nu ska jag äta müsli med mjölk. tysk mjölk. det är inte ens en ko pa förpackningen. auf wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0