nästan 3 veckor!

har inte uppdaterat pa ett tag, men det har inte hänt sa jättemycket heller. i gar akte jag, hostmum och bebisen till en liten stad typ 3 mil fran där vi bor eftersom hostmum skulle till frisören och precis som mig sa har hon svart att lita pa frisörer, sa hon väljer alltsa att hellre aka bil 3 mil än att ga till en av alla 1000 frisörer här i stan. hur som helst sa var det sjukt fint där (som överallt här i tyskland) och jag fick se hostmums gamla skola, det var typ en kyrka fast gigantisk. tydligen svindyrt att ga där plus att det var en flickskola och de hade nunnor som lärare. jag trodde hon skämtade men icke! sa det var coolt! medans jag väntade pa att hon skulle klippa sig gick jag runt i en liten stad (läs: vikingatiden) med en skrikande bebis i vagnen. helt plötsligt ser jag en adidaströja med svenska färger. den hänger helt ensam pa en hängare utanför en affär, med 85% rabatt. jag var helt enkelt tvungen att köpa den för att inte sverige skulle se sa mobbat ut. inte för att den var speciellt snygg, men utav princip liksom. snacka om att ställa upp för sitt land. jag kräver ett tack fran svenska staten.

idag hade vi goodbye-dinner för akvile som aker hem imorgon. det är sa jääävla trakigt att hon aker, vi har haft hur kul som helst. men det är verkligen inte sista gangen vi ses! hon vill egentligen stanna ett ar hon ocksa (och familjen vill ocksa det eftersom det är hur smidigt som helst när vi är tva) men hon maste aka tillbaka och ga sitt sista ar pa universitetet. men jag ska aka och hälsa pa henne i litauen senare och hon kanske kommer hit och hälsar pa i december. 

en sak som är as konstig med tyskland (eller bara denna stad, jag vet inte?) är att killar glor som om dom aldrig sett tjejer förut. det spelar ingen roll om dom är 12 eller 52 ar sa stirrar dom när man gar förbi, och dom flesta maste även säga nagot. typ "nice laaadieeeeees" haha! sa muppigt. nu ska jag sova! god natt 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0