jag tackar gud för människorna här i lilla ö-vik

jag lyckades med allt jag hade tänkt göra. bland annat har jag varit på banken tre gånger på 25 minuter. det är fan inte illa pinkat endå. först pratade jag lite med en i personalen om hur hon tyckte att jag skulle göra med bankkortet eftersom det knappt fungerar i sverige., och sen skaffade jag ett visakort och internetbank. där kom problem nummer ett: jag måste egentligen komma in på banken personligen och aktivera kortet när det kommer. om 7 arbetsdagar. då har jag varit i tyskland i 4 dagar och eftersom jag är från östersund var det ungefär där jag gav upp och tänkte mig ett svar i stil med: "touching story.... not my problem" men tjejen fixade jättesnabbt så att jag själv kunde aktivera det via internet och erbjöd sig till och med att skicka ner kortet till min nya adress i tyskland. jag var i chock. dessutom var hon jätteintresserad av min resa och önskade mig lycka till med allt. kan ni förstå det östersunds-bor? okej att det är för att de kanske har 4 kunder om dagen men jag blev verkligen glad i hjärtat.

så. till problem 2: fixa pass 3 dagar innan avfärd. jag behöver inte passet för just resan dit, men kommer att behöva det vid senare tillfällen eftersom jag ska resa en del med värdfamiljen.
jag är egentligen inte den som ser problemen i förväg men det är ju i stort sett omöjligt att inte veta att man måste hämta ut passet personligen när man är över 18 år. sååå: i östersund hade jag fått en bitchslap och blivit glidtacklad ut genom dörren från polisstationen igen, men här var det ingen fara på taket. tjejen i kassan sa att hon "egentligen inte fick göra såhär" och gav mig en lapp där jag fick skriva under att mina föräldrar får hämta ut mitt pass om en vecka och skicka ner det till mig. no further questions liksom. sen var vi klara där. dessutom såg jag ut som en ryss på mitt första foto så jag bytte. hehe.

allt går så jävla smidigt här i lilla övik, and i like it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0