i love it here

förresten, om denna familj behöver en ny au-pair nästa sommar da jag aker sa rekommenderar jag er att kontakta mig om ni är intresserade. jag tror seriöst inte det finns nagon bättre värdfamilj.

grundlönen för en au-pair i tyskland är typ 260-280 euro, men fran och med nästa manad far jag 500 euro eftersom jag är ensam au-pair i huset. jag bara "VA?"  dom flesta familjer har väl bara en au-pair vad jag vet? jaja. jag klagar verkligen inte även om det är ganska jobbigt ibland med 2 smakillar och en bebis. sen betalar dom min tyskakurs som startar om 10 dagar, jag ska fa medlemskap pa ett fitness center för tjejer, jag far en ny mobil och jag kommer att fa resa massor. plus att här om dagen da jag och akvile gick  till stan pa eftermiddagen gav dom oss 50 euro (500kr) "om vi blev hungriga".
sa vi gick till en restaurang och at kött och pommes. niiiiiiice.

ps. jag har börjat tänka pa engelska. hur bra är det? plus att jag far massa tyska ord pa hjärnan. haha. och en barnsang om ett tag. (train, eisenbahn ni vet)

Kommentarer
Postat av: Simon

shiiit e det dyrt där elle? :P fyfan va sjyssta dom verkar vara, betalar allt. börja träna på golden gym hur bra gym som helst tydligen som ska finnas där :)

2008-08-17 @ 01:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0