god natt

nu har akvile akt hem. hon var jätteledsen när hon skulle aka, sa till och med 3-aringen började grata och krävde att fa följa med till flygplatsen. det fick han och det var längesen jag hade en sa här slapp eftermiddag. jag ville fan grata av lycka. jag och hostmum gick pa en promenad längs rhein (jag älskar gangvägen där, man kan ga flera mil tydligen) med bebisen och 1-aringen och eftersom det var typ 30 grader var det hur skönt som helst.

efter nagra timmars promenad, lek och sol gick vi hem och lagade middag till 1-aringen och sen satte vi honom framför tvn tills 3-aringen kom hem fran flygplatsen. hade världens roligaste konversationer idag med 3-aringen förresten, ibland undrar jag vad som förssiggar i hans huvud alltsa. for example:

jag satt och gjorde honom sällskap när han at, eftersom 1-aringen redan somnat för längesen. som vanligt maste han testa mina gränser och börjar spotta saft i glaset..
jag - stop that, you know that we don't play with food.
3-aringen - yes...
jag - so why do you do it?
3-aringen - because i'm a nutcase!

nu ikväll hade vi barbeque-kväll och grillade lamm och ox-filé och drack rött vin. snacka om grown-up dinner. efter maten satt jag och hostmum kvar vid bordet och at glass och pratade. fan vad jag trivs i den här familjen. kunde inte hittat en bättre värdfamilj. imorgonbitti kommer var cleaninglady och under tiden hon är här ska jag, hostmum och 1-aringen aka och grocery-shoppa. hon ska även köpa ett tyskt simkort till mig och fylla pa det med pengar. haha jag tackar och tar emot. pa min lunch är jag ensam med alla 3 pojkarna eftersom hostmum har en appointment at the massage-ställe. haha. international sentence. och sen pa eftermiddagen kommer barnens mormor och mormorns man. sa det blir nog helt okej!

kort inlägg va? haha. nej fy fan. nu blir det film och sen sängen. borde egentligen flytta in i det andra rummet men jag pallar inte förren jag kollat att det inte finns nagra spindlar där inne. jag fick panik idag da jag sag en spindel sa jag hällde aceton i en sprayflaska och attackerade den. den krampade nagra ganger, sen sjönk den ihop och dog. i think i'm going to hell now.

puss

Kommentarer
Postat av: Gisela

Spindlarna är inte roliga! Usch! Mm de där med massage känner man igen. De har en massör som kommer hit varje Fredagsmorgon. Helt sjukt.



Men ja till saken. Du har nte långt till Köln eller? max en 30 minuter med tåg skulle jag tro.

Vi ska nämligen festa där lite i helgen. Har du inget för dig, kom! De blir både svenskar och tyskar :)



Hör av dig! :)

2008-08-31 @ 23:16:00
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0