dag 2 i tyskland

det tar skitlang tid att skriva pa detta tangentbord eftersom det är tyskt. det finns inget a (med en prick) och alla bokstäver är pa fel plats. anyway:

kom hit igar, värdpappan hämtade upp mig pa flygplatsen och vi akte direkt hem. han äger nat företag i köln sa han hade brattom tillbaka till jobbet sen. jag har ett rum i "källaren" bredvid den andra au-pairen som är här i 2 veckor till, och vi har en egen toalett och dusch här nere. 

pa eftermiddageb gick jag och den andra au-pairen pa en langpromenad längs rhein. huuuur fint som helst. jag var dock skittrött sa vi gick hem efter 2 timmar. da var klockan typ 8. sen somnade jag runt 9 haha! sjukt trööött.

just nu ar de tva äldre pojkarna hos doktorn, sa det är bara jag, värdmamman och bebisen hemma. dom andra kommer hem om en stund och da ska vi ga ut och ga igen! och sen ska vi aka till nagon bensinmack och köpa kontantkort till mig.

alla pratar tyska här sa jag börjar första nagra ord. kanske lika bra eftersom 3aringen vägrar prata engelska trots att han kan. (kanske världens smartaste unge) han pratar engelska, tyska och spanska. och snart svenska :D haha!!

just nu sitter jag vid värdmammans dator eftersom den andra au-pairen har lyckats fa virus pa datorn som vi delar pa. suck. typiskt folk fran litauen. tss!

skillnader mellan tyskar och svenskar:
tyska piloter pratar engelska genom näsan.
svenskar dricker vatten ur kranen. inte tyskar.

ja just det! här är värre än övik pa att alla pratar med folk man inte känner. igar kom säkert 10 personer fram och pratade med oss. tur för mig att jag inte kan tyska för de flesta är skitmysko. när vi satt i parken satte sig tva killar ner och började kommentera oss pa tyska. dom var kanske 25 eller nagot. hm! och när jag sa att jag inte pratar tyska började dom undra vart vi var ifran och sa, sa när jag sa att jag var fran sverige började dom skrika "nice laaadieees" hahahah!

jaja. har egentlgen inget mer att säga. tror jag fick med allt och lite till. tydligen har 1aringen haft svart för nya människor förut (sa den andra au-pairen) men han kom jättesnabbt fram och hälsade och sa. 3aringen därimot var blyg ända tills han fick presenter haha! aaah han är jättesöt när han pratar engelska.

haha nä nu räcker det! vi hörs nat. puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0