dag 16

är hösten pa G i sverige ocksa eller är det bara i tyskland det är svinkallt? var ute och gick langpromenad med 1-aringen i morse när familjens cleaning-lady var här, och jag höll pa att frysa sönder. som tur är sa blev det lite varmare nu pa dagen. förresten är jag sa jävla glad att relativt manga i den här stan enda kan engelska. atminstone litegrann. annars skulle det vara omöjligt för mig att t.e.x köpa bröd som vi gör varje morgon. alltid samma: 3 minibaguetter, 2 mörka bröd och 2 chokobrötchen (stavningen är med all säkerhet fel) det är i alla fall vitt bröd med chokladbitar i. nyttigt och bra för barnen. not. men a andra sidan dricker dom ju kolsyrad äppeljuice ur nappflaskorna sa jag vet inte om det gör nagon skillnad.

sag precis pa postens hemsida att datorn är framme i ö-vik och att avin är skickad. vet dock inte om den kommit hem ännu eller om det blir imorgon? paketet väger 2.2 kg. haha. fan vad lite för en dator. men sa väger den ju 0.99kg ocksa sa.

förresten sebbe: du vet dom där kinderchoklad-godisarna som du köper pa hemköp för 4 kr styck? här kan man köpa 20 sana i en förpackning för 15 kr. haha!  eller 10 styckna för typ 8 kr. lite skillnad enda! kan skicka hem nagra kilo. haha!

nej nu ska jag duscha och sen far vi se om vi snabbar oss till stan en sväng. fick lönen idag (har "jobbat" 16 dagar men fick enda full lön) puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0