1-0 till nya au-pairen

idag var en helt sjuk dag. pa förmiddagen var allt frid och fröjd eftersom 3aringen gar i skolan 8-12 och vi bara har 1aringen att se efter. (2 au-pairer pa 1 barn är inte direkt hard work, speciellt inte när han är 1ar gammal) jag tog en promenad med honom längs rhein medans akvile tog tunnelbanan in till stan och handlade. det bästa med att jag inte kan tyska är att dom inte skickar mig för att handla eftersom jag enda inte förstar varesig vad folk säger eller vad det star pa matförpackningarna.
efter 12 bröt helvetet ut. det började regna = vi var tvungna att stanna inne eftersom barnen tydligen inte far vara ute när det regnar. dalig idé säger jag. 1aringen och 3aringen brakade kanske 50 ganger pa 3 timmar, och da snackar vi inte lite tjafs, utan här dödar vi varandra. och 1aringen har en konstig ovana att sa fort han blir arg, kasta sig pa golvet och dunka huvudet allt han kan om och om igen. eller mot stentrappen. eller väggen. eller folk.

när vi slutat gav hostmum oss 500kr och skickade iväg oss till bonn för att äta middag. sa nu är vi hemma igen och ska snart sova. var bara tvungen att skriva av mig lite. hörs imorgon eller nat. gonatt!

förresten berättade värdmamman att 1aringen hade gratit och skrikit när jag gick fran huset mitt pa dagen. haha. 1-0 till mig. han hatar annars nya människor och grater bara sa efter mamma eller pappa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0